Skip to Content

Horoscop Zilnic Actualizat

Berbec Gemeni Leu Balanta Sagetator Varsator Taur Rac Fecioara Scorpion Capricorn Pesti

Startup și SEO – două concepte care au evoluat împreună

Tot auzim, în ultima vreme, cuvântul startup. Auzeam zilele trecute chiar și într-o reclamă la televizor acest termen. Și, în ciuda aspectului de noutate, cuvântul, cu actualul său înțeles, a fost folosit prima dată în 1976, de revista Forbes. E ceva timp de atunci, dar termenul și conceptul definit au căpătat o anvergură mult mai mare în ultima vreme. De ce acest elan brusc?
Poate că ideea e (mai) veche, într-adevăr. Forbes lega termenul, mai mult sau mai puțin, de tehnologie. Și legătura dintre ele este indisolubilă, doar că nu neapărat din perspectiva domeniului de activitate, ci mai ales a pieței vizate și a spațiului de desfășurare a businessului.

Internetul – ”sera” pentru Startup-uri

Odată cu dezvoltarea tehnologiei, a crescut și acest concept. Acum, având la dispoziție întregul mediu online pentru a-ți vinde produsele, dar și pentru a te promova, posibilitățile au crescut exponențial. Și acest lucru se reflectă în cifre, dovadă că în anul 2016, în Marea Britanie, s-au lansat peste 600.000 de startup-uri, conform The Telegraph. Pe lângă anvergura căpătată de canalele de promovare online, au apărut și programe guvernamentale care să încurajeze tinerii antreprenori.
În Marea Britanie putem vorbi de StartUp Britain, care se află deja la a patra ediție. În România, vorbim despre Start Up Nation. Deși cifrele din țara noastră nu sunt la același nivel cu ce observăm în Occident, Ministrul pentru Mediul de Afaceri a declarat că preconizează că prin acest program vor fi aduși în economie un număr de aproximativ 21.000 de antreprenori cu vârste sub 40 de ani.
Tot în Forbes citeam că 9 din 10 startup-uri eșuează. Cauzele sunt multiple, de la așteptările nerealiste până la produse proaste sau insuficiența fondurilor. Dar din greșeli se învață, spune o vorbă. Și, în antreprenoriat, este recomandat să învățăm (și) din greșelile altora.

Promovarea – buget contra strategie

Una dintre problemele de care se lovesc multe businessuri aflate la început de drum este promovarea. Un produs nou, de la o companie nouă intră în competiție cu branduri mai vechi, cu putere financiară mai mare și cu o reputație în domeniu. Cum răzbați într-o luptă care vine cu aceste premise?
După cum spuneam mai sus, startup-urile și tehnologia au evoluat împreună tocmai datorită legăturii dintre ele. Și Internetul, mai precis, motoarele de căutare, sunt un teren unde bătălia pentru piața vizată poate fi câștigată de strategie, nu doar prin pomparea de sume imense de bani în publicitate.
Ce are un startup față de, să zicem, o companie existentă pe piață de doi ani? Flexibilitate. Dacă startupul nu are nici site încă, e chiar și mai flexibil. Pentru că poate începe drumul ascendent printr-o campanie SEO.

Cum ajută o campanie SEO un Startup?

O campanie SEO are multiple avantaje pentru un business la început de drum. În primul rând, oferă o dimensiune realistă a pieței pe care antreprenorul o vizează. În al doilea rând, permite antreprenorului să își croiască drumul spre primele poziții de pe prima pagină a motoarelor de căutare pentru cuvintele cheie care descriu produsul pe care îl oferă, ceea ce reprezintă o sursă inepuizabilă de vizibilitate și potențiali clienți. În al treilea rând, vorbim de eficiența costurilor: este mult mai ieftin să apelezi la servicii SEO decât la alte canale de promovare online.
Este important ca atunci când construiești un site pentru startupul tău, să îl gândești din perspectivă de marketing, nu doar de design. Structura logică a site-ului este un element extrem de important, întrucât în acest fel controlezi felul în care informația despre produsul tău ajunge la utilizatori. Și, dacă tot există această posibilitate, nu lăsa lucrurile la voia întâmplării. Un mod plăcut din punct de vedere vizual, dar și consistent din punct de vedere informațional vor aduce un plus de valoare atât produsului tău, cât și experienței pe care o are utilizatorul.

SEO – o necesitate încă de la începuturi

Promovarea site-ului trebuie să urmărească acele cuvinte cheie într-adevăr relevante pentru produsul pe care îl oferi. Prin strategia corectă, poți redirecționa o bună parte a traficului organic pe care l-ar fi atras competitorii spre brandul tău. O cercetare profundă a pieței, alături de o strategie de promovare bine gândită și corect implementată te pot ridica deasupra unor competitori care oferă servicii similare de mai multă vreme sau care au un buget de promovare mult mai mare.
Cu cât implementezi mai repede SEO în modelul tău de business, cu atât va fi mai bine. SEO este una dintre acele modalități de atragere a publicului larg către produsul tău fără să investești sume incredibil de mari în publicitate. Desigur, rezultatele nu se întâmplă peste noapte. Dar când când se ajunge la rezultate, acestea vor fi foarte profitabile.

Categorie: 

Articole asemanatoare

Turism si Hoteluri in Romania

Destinatii de vacanta si informatii de cazare in hoteluri vile sau pensiuni din Romania, posibilitatati cautare si rezervare hoteluri online, Forum turism cu destinatii sau cazare hoteliera de evitat.

Scrie Corect Romaneste

O campanie care incurajeaza scrisul corect in Romaneste pe internet campanie initiata de trei studenti de la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj Napoca.

Antena1 Economic

Antena1 Economic

Noutati din PCNews

Stiri si informatii din ultimile apartii in tehnologie IT, jocuri, telefonie, fun, si multe noutati din domeniul tehnologiei.

Va oferim o gama variata de produse la cele mai bune preturi din Romania oferite de magazinul online emag.ro unde livrarea produsului este gratis. Cumpararea se face direct pe site si plata o faci la primirea coletului. Simplu si rapid nu ? Produsele sunt mai ieftine decat la magazin.