Skip to Content

Horoscop Zilnic Actualizat

Berbec Gemeni Leu Balanta Sagetator Varsator Taur Rac Fecioara Scorpion Capricorn Pesti

OBD II si testerele de diagnoza

Cand se aprinde lumina din bordul masinii multi soferi nu au niciun indiciu despre ce trebuie sa faca in continuare. Singurul lucru pe care il stiu este ca aceasta lumina inseamna ca ceva nu este in regula, dar oare este o problema serioasa sau ceva minor? Singura modalitate prin care va puteti da seama este un tester de diagnoza pe care il conectati la autovehiculul cu probleme pentru a primi toate informatiile necesare.

Astfel de instrumente sunt populare in randul pasionatilor din domeniul auto si a celor ce detin ateliere de reparatii sau service-uri auto intrucat ii ajuta sa duca diagnoza la bun sfarsit obtinand date clare si in plus economisesc sume considerabile de bani.

Ca un tester sa fie capabil sa le spuna clientilor de ce lumina din bord este aprinsa le ofera un ajutor considerabil tuturor proprietarilor de autovehicule intrucat puteti efectua singur testarea auto chiar acasa cu ajutorul acestor testere. Acestea ii permit mecanicului auto sau posesorului autovehiculului sa fie mai bine informat cu privire la procesul de reparatie.

De cele mai multe ori scanerele auto afiseaza doar un numar, asa ca trebuie sa va duceti sa cautati definitia codului intr-un manual de reparatii pentru a afla ce inseamna respectiva eroare. Pe de alta parte, scannerele auto mai scumpe va ofera numarul si o definitie succinta. Problema este ca un cod nu va spune niciodata cu exactitate care este problema care sta la baza erorii si ce componente necesita schimbare sau remediere. Cu toate acestea, este un loc bun de unde puteti porni si veti primi indicatii cu privire la ceea ce ar putea fi in neregula cu vehiculul, astfel incat sa puteti lua o decizie cu ceea ce trebuie sa faceti in continuare. Indiferent de optiunea dorita, verificati un site de testere auto, cititi cu atentia descrierile produselor si alegeti testerul / scannerul potrivit.

Verifica diferentele dintre testere

Indiferent daca alegeti un instrument de scanare pe diagnosticarea vehiculelor din cadrul unui service auto sau atelier de reparatii sau sunteti un pasionat de domeniul auto si va doriti un astfel de instrument, exista diferente majore intre tipurile de instrument de scanare disponibile pe piata. Exista o diferenta uriasa intre un scanner auto de baza si tester de diagnoza complet. Un scanner auto de baza poate fi un instrument bun pentru citirea codurilor de diagnosticare “generice” dar nu poate citi coduri “OEM” sau nu poate recomanda efectuarea de imbunatatiri pentru un autovehicul.

Exista doua tipuri de coduri de diagnosticare a problemelor OBDII: codurile generice “P0” si codurile “P1” cele referitoare la anumite imbunatatiri. Toate vehiculele folosesc aceleasi definitii de baza pentru codurile generice, dar codurile imbunatatite sunt specifice vehiculului si pot varia de la un model la altul. Acest lucru inseamna ca in anul urmator cel mai probabil veti avea nevoie de unul nou. Ba mai mult, unele tipuri de defectiuni vor seta un cod P1, dar nu vor seta un cod P0. Acesta este motivul pentru care aveti nevoie de un instrument care sa poata citi ambele tipuri de coduri, nu doar cele generice.

Testere diagnoza de baza si cele profesionale

Un scanner auto va poate oferi o modalitate accesibila de stergere a codurile de eroare. Pentru a citi datele senzorilor, codurile memorate, codurile in asteptare etc, aveti nevoie de un tester de diagnoza profesional iar pretul acestuia este diferit in consecinta.

Majoritatea instrumentelor de scanare de baza nu au capacitatea de comunicare bidirectionala. Acest lucru se realizeaza din motive de raspundere. In multe situatii capacitatile avansate nu sunt necesare daca nu utilizati instrumentul in cadrul unui service auto sau atelier de reparatii. In multe situatii, capacitatile avansate nu sunt necesare, dar atunci cand aveti nevoie de ele, nu exista un alt inlocuitor, un instrument de scanare profesional este ceea ce aveti nevoie. Instrumentele de scanare profesionale au un pret de achizitie diferit in functie de capacitatile si caracteristicile acestuia.

Intelegerea codurilor

Indiferent de tipul de scanner auto sau tester diagnoza pe care il utilizati pentru citirea codurilor, un punct important de retinut este faptul ca un cod nu reprezinta un diagnostic. Acesta este un punct de plecare pentru testari si diagnosticari suplimentare. Codul va poate spune natura problemei sau a circuitului care actioneaza, dar nu va spune ce anume il provoaca.

“Criteriile de activare” care seteaza un cod vor varia de la un vehicul la altul, astfel incat sa nu existe reguli generale care sa va ghideze diagnosticul. De obicei, aveti nevoie de informatii despre service OEM, diagrame de diagnosticare si specificatii de testare pentru a izola defectul aparut. De asemenea, aveti nevoie de echipamente suplimentare de testare, cum ar fi un multimetru digital (eventual un multimetru grafic), osciloscop de stocare digitala si/ sau analizator de emisii pentru a diagnosticare cu precizie unele probleme de conducere si de emisii plus o intelegere completa a sistemelor de control a motorului, senzori si diagnostic la bord. Cu alte cuvinte, aveti nevoie de testere auto profesionale fie pentru uz casnic fie pentru a fi folosite in cadrul unui service auto sau atelier de reparatii.

Unele instrumente de scanare de nivel superior nu numai ca afiseaza coduri si date, dar pot, de asemenea, sa graficieze formele de unda ale senzorului. Abilitatea de a grafica datele faciliteaza vizualizarea si compararea datelor.

Tendinta testerelor de diagnoza

In ultimii ani, tot mai multe instrumente de diagnosticare de la companii precum Delphi, Autel, Autocom, Launch si-au facut simtita prezenta pe piata de profil. Produsele oferite de acestia variaza de la scannere auto simple pana la testere de diagnoza profesionale care combina instrumentul de scanare, graficul si functiile de emisii toate intr-un singur instrument. Concurenta scade preturile ei obliga furnizorii de testere diagnoza sa include mai multe caracteristici la preturi mai reduse fara alte costuri suplimentare. Aceasta include afisaje mai mari, grafica color, aplicatii extinse si acoperire mai larga a marcilor auto si multe alte date de identificare a parametrilor. Aceasta este o veste buna, deoarece inseamna ca utilizatorii testerelor de diagnoza obtin mai mult pentru suma pe care o dau pentru achizitionarea unui tester de diagnoza.

Majoritatea tehnicienilor profesionisti spun ca instrumentele de scanare OEM din fabrica sunt cele mai bune, dar nu isi permit sa detina tester profesional diferit pentru fiecare model de autovehicul pe care lucreaza. Asadar, pot avea unul sau doua instrumente de scanare OEM pentru a realiza serviciile mai obisnuite si un instrument de scanare multimarca (unviersal) pentru restul modelelor de pe piata

Majoritarea testerelor de diagnoza pot fi actualizare. Producatorii ofera upgrade-uri gratuite pentru o anumite perioada de timp sau actualizari anuale. Acestea sunt lucruri importante pe care trebuie sa le luati in considerare atunci cand va achizitionati un tester de diagnoza auto.

Categorie: 

Articole asemanatoare

Turism si Hoteluri in Romania

Destinatii de vacanta si informatii de cazare in hoteluri vile sau pensiuni din Romania, posibilitatati cautare si rezervare hoteluri online, Forum turism cu destinatii sau cazare hoteliera de evitat.

Scrie Corect Romaneste

O campanie care incurajeaza scrisul corect in Romaneste pe internet campanie initiata de trei studenti de la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj Napoca.

Antena1 Economic

Antena1 Economic

Noutati din PCNews

Stiri si informatii din ultimile apartii in tehnologie IT, jocuri, telefonie, fun, si multe noutati din domeniul tehnologiei.

Va oferim o gama variata de produse la cele mai bune preturi din Romania oferite de magazinul online emag.ro unde livrarea produsului este gratis. Cumpararea se face direct pe site si plata o faci la primirea coletului. Simplu si rapid nu ? Produsele sunt mai ieftine decat la magazin.