Skip to Content

Horoscop Zilnic Actualizat

Berbec Gemeni Leu Balanta Sagetator Varsator Taur Rac Fecioara Scorpion Capricorn Pesti

Cum sa ramai in forma odata cu inaintarea in varsta

Chiar daca anii au trecut si au inceput sa apara fire razlete de par alb, chiar daca kilogramele se incapataneaza sa se stabilizeze cu ceva mai mult decat acum vreo zece ani, chiar daca simti ca faci fata mai greu solicitarilor, exista vestea buna ca organismul are o capacitate uimitoare de refacere si ca poti fi in forma chiar si la o varsta mai inaintata. Desigur ca e nevoie de ceva determinare si educare a organismului pentru a ajunge la niste rezultate multumitoare.

La orice varsta, tinand cont de cateva detalii, putem alege sa avem o sanatate de fier si un tonus fizic si mental ridicat.

Alimentatia este un factor extrem de important. Intrucat energia corpului si substantele de care avem nevoie sunt luate in cea mai mare parte din alimentatie, ceea ce introducem merita o atentie deosebita. In ultimii ani am putut beneficia de avansul stiintei prin publicarea rezultatelor multor studii si cercetari. Daca pana acum cativa ani mai aveam ceva indoieli, acum suntem siguri ca o alimentatie bazata pe fructe si legume este cea mai potrivita pentru un organism sanatos. Uneori se pot face cure cu anumite fructe pentru a influenta anumiti factori.

Greutatea este cea care da bataie de cap multor femei. Insa nu doar sexul frumos este preocupat de kilogramele in plus ci si barbatii pentru ca dupa cateva decenii de viata grasimea se aseaza mai usor decat in tinerete. O masa copioasa consumata la o ora tarzie poate avea ca efecte adaugarea in greutate, tulburarea perioadei de somn sau tulburari ale functiilor unor organe. Greutatea este bine sa fie tinuta sub control, de aceea atentie la ce mancati, asadar ceea ce tine de alimentatie, eliminand dulciurile rafinate in favoarea fructelor, precum si la perioadele de miscare pe care le faceti zilnic prin mers obisnuit ori prin program de fitness, in functie de ocupatia fiecaruia.

Sportul este un factor extrem de important ajungand pana la prelungirea duratei de viata daca este practicat cu regularitate. Miscarea ajuta la mentinerea sanatatii, a unui tonus muscular adecvat, dar are efecte si asupra activitatii cerebrale. 15 minute de miscare facute in fiecare zi prelungesc viata cu 3 ani. Poate ca un abonament la o sala de fitness pare un moft, insa adoptarea unui program regulat de exercitii fizice practicate chiar si in casa reprezinta un beneficiu adus propriei persoane.

Odihna capata o importanta vitala. In tinerete, in anii de maxima efervescenta, noptile puteau fi sarite, orele de somn erau numarate pe degete. Insa acum, o noapte cu doar 3-4 ore de somn are efecte devastatoare asupra intregii saptamani. Este timpul ca numarul orelor de somn sa fie pastrat in fiecare noapte, fara diferente majore, la aproximativ 7 ore. Exista mici diferente intre persoane, unele fiind multumite cu 8 ore de somn, in timp ce altele pot trece la activitati cu doar 6 ore. Totusi, toti beneficiaza de orele de somn de dinainte de miezul noptii precum si de cel profund de dupa cumpana dintre zile.

Ingrijorarile sau stresul, cum ne place sa spunem in ultimii ani, isi pun amprenta prin riduri, par alb si o irascibilitate neintalnita pana de curand. Bine ar fi sa ne organizam activitatile intr-o agenda, astfel incat mintea sa fie eliberata de contorizarea acestora. Iar cand ne vom duce la culcare, sa fim constienti ca simpla ingrijorare la cum va fi maine, ce vom face si cum vom actiona aduc mai multa ingrijorare decat sa rezolve problemele. Mai bine sa terminam ziua cu satisfactia implinirii obiectivelor stabilite strict pentru ziua curenta, lasand ca activitatile zilei urmatoare sa fie abordate in cadrul ei, cu atentia potrivita si cu masurile adecvate luate la timpul potrivit. Desigur ca este nevoie de o mica trecere in revista a zilei de maine atunci cand ne facem planul, insa doar atat, fara a exagera, ci lasand actiunea propriu-zisa pentru atunci cand chiar se poate aduce la indeplinire.

Analizele medicale devin obligatorii. Daca pe la 20 de ani puteai sa sari peste ele, iar cand nimereai intr-un cabinet medical era doar din intamplare sau doar ca sa fii impacat cu gandul ca te-ai prezentat la control, dupa 35 sau 40 de ani de viata acestea devin obligatorii. Organismul incepe sa aiba nevoie de monitorizare specializata din partea unui medic, precum si de medicatie in cazul aparitiei unor tulburari sau, de ce nu, a unor afectiuni ce se pot agrava.

Categorie: 

Articole asemanatoare

Turism si Hoteluri in Romania

Destinatii de vacanta si informatii de cazare in hoteluri vile sau pensiuni din Romania, posibilitatati cautare si rezervare hoteluri online, Forum turism cu destinatii sau cazare hoteliera de evitat.

Scrie Corect Romaneste

O campanie care incurajeaza scrisul corect in Romaneste pe internet campanie initiata de trei studenti de la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj Napoca.

Antena1 Economic

Antena1 Economic

Noutati din PCNews

Stiri si informatii din ultimile apartii in tehnologie IT, jocuri, telefonie, fun, si multe noutati din domeniul tehnologiei.

Va oferim o gama variata de produse la cele mai bune preturi din Romania oferite de magazinul online emag.ro unde livrarea produsului este gratis. Cumpararea se face direct pe site si plata o faci la primirea coletului. Simplu si rapid nu ? Produsele sunt mai ieftine decat la magazin.